One happy island - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu One happy island - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu

One happy island

Blijf op de hoogte en volg Joanne en Caroline

11 Maart 2015 | Aruba, Aruba

Lieve lezers,
We hebben weer veel leuke dingen beleefd, dus tijd voor een nieuwe blog!
Zondag zijn we naar de kerk in Oranjestad geweest. Na de kerk hebben we daar nog wat gedronken en gezellig gekletst, daarna zijn we weer naar huis gebracht. Toen het avond begon te worden, wilden we naar de zonsondergang gaan kijken. Joanne had eerder deze week al gezien dat dit erg mooi is. Helaas was het bewolkt, maar de strandwandeling was heerlijk!

Het heeft vorige week heel veel geregend hier (ja, dat kan op Aruba dus ook!) Toen we onderweg waren naar stage ging het zo hard regenen dat we helemaal doorweekt waren! Dat werd terugrennen en nieuwe kleren aan doen… Gelukkig konden we daarna, opgehaald worden aan huis door een van de juffen

Doordeweeks gaat de wekker rond 6 uur, en dan is het heel erg moeilijk om uit bed te gaan! Gelukkig krijgen we veel energie van onze leuke stage! Die energie gaat wel gelijk op door de erg drukke kindjes. Dinsdag bijvoorbeeld… het regende en op het plein lagen allemaal plassen. Een kindje was uit de klas ontsnapt, en heeft door de regen en plassen gerend en gerold! We hebben het allebei erg naar ons zin in de klassen. We hebben veel foto’s gemaakt, alleen kan ik die niet op internet zetten. Maar we lopen wel echt stage hoor!;) Na stage gaan we vaak nog wel ergens naar toe. We zijn namelijk al vroeg klaar, dus hebben we tijd genoeg! We zijn deze week naar Eagle beach geweest, en met de andere stagiaires van Rotterdam zijn we naar Surfside beach geweest We hebben natuurlijk ook de verplichte dingen gedaan zoals boodschappen doen, wassen, en poetsen. Donderdagavond zijn we met Rubia naar een markt gegaan. Dat was erg leuk en gezellig! En we hebben een heeeerlijk broodje op (zie foto’s)! Vrijdag was er weer een Bijbelstudie waar we heen zijn gegaan. Het was weer erg fijn en gezellig! We hebben in 3 weken tijd al veel leuke mensen leren kennen!

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen, en na een lekker broodje knakworst zijn we op pad gegaan naar Boca Catalina. Toen we onderweg waren kwamen er 4 zwerfhonden op ons af! We zijn toen snel terug naar huis gegaan, en hebben ons gewapend met stokken. Zo konden ze ons niks doen! ;) We zijn door een buschauffeur die we ondertussen kennen naar het strand gebracht. Daar hebben we de hele middag gelegen en gesnorkeld. Het was supermooi! De camera voor onder water viel helaas uit toen we er net in waren, batterij leeg... Maar we hebben wel wat leuke foto’s kunnen maken!

Zondag zijn we naar de kerk op de mariniers kazerne in Savaneta geweest. Omdat de Kapel 50 jaar bestond, was er een feestelijke dienst. Na afloop was er champagne en heerlijke tompoezen. We werden zelfs nog uitgenodigd voor een heerlijke lunch aan het water! Weer een belevenis erbij, het was heel gezellig. We zijn naar de kazerne weer meegereden met leuke mensen die we hier hebben leren kennen. Op de terugweg reed er nog iemand mee, en hebben we een heel rondrit over Aruba gemaakt, San Nicolaas, Baby beach, het hondenkerkhof, de gevangenis, vulkaanrotsen en Boca Grandi, we hebben het allemaal gezien! Na afloop nog gezellig wat gedronken. En ’s-Avonds weer gebarbecued bij David en Rubia waar we ook weer andere mensen waren, dat was ook heel lekker en gezellig! Zo was onze zondag goed gevuld.

Maandag begon de werkweek weer. Dat was ook weer leuk! ’s-Middags zijn we gezellig naar Mariska geweest, die hebben we hier ook leren kennen ze woont hier samen met haar man voor 4 jaar en komt uit Zeeland. Later kwam er nog iemand bij, en zo hadden we weer een leuke middag. ’s-Avonds hebben we met zijn viertjes in Oranjestad wat gegeten.

We zijn nu 3 weken op Aruba, en hebben al heel wat mensen leren kennen! Zo komen er ook allerlei leuke en onverwachte dingen op ons pad. Dat vinden we heel erg leuk, en we voelen ons ook steeds meer thuis en we genieten van alles wat we doen! We vinden het ook erg leuk, dat jullie onze blog lezen!
Tot de volgende keer!

Liefs,
Caroline en Joanne

• 11 Maart 2015 - 08:02

Mama:

Hallo Lieve meisjes,

Wat een leuke verhalen.
    Erg fijn dat het goed gaat.

xxxx mama mol

• 11 Maart 2015 - 08:12

Ria:

hoi dames, leuk verslag. Hier in Zeeland ook lekker weer. Gistermiddag lekker in de zin gezeten zonder jas! Nu beetje mistig, maar het beloofd weer goed te worden. Biddag vandaag hier, kids gaan naar de kerk ikeerst werken. Geniet nog van alles! Groetjes!

• 11 Maart 2015 - 08:45

Willeke:

haha, die verzopen katjes :D
    gelukkig waren jullie nog niet op school...
    succes weer vandaag!
    dikke knuffel xx

• 11 Maart 2015 - 21:14

Martine :

Helemaal leuk!!
    Ik heb weer genoten van jullie verhaal!
    Geniet daar maar lekker want het zit er op voor je het weet!!!
    Knuffel voor jullie! Xx

• 13 Maart 2015 - 13:34

Marjan:

Hoi Martine,

Leuk om je verhaal te lezen. Genieten maar hoor. Het is zeker erg leuk om in zo'n mooie omgeving allerlei mensen te ontmoeten.

Hartelijke Groeten, Marjan

• 15 Maart 2015 - 15:12

Sietske:

hoi caroline,

wat een belevenissen allemaal, klinkt erg gezellig daar!
    misschien een idee om een paraplu te kopen!? ;)

groetjes uit schrabbekercke!