Bon dia! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu Bon dia! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu

Bon dia!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Joanne en Caroline

01 Maart 2015 | Aruba, Aruba

Bon dia lieve lezers!

Wij hebben de afgelopen dagen weer een aantal leuke dingen beleefd! En die dingen, die willen we jullie natuurlijk niet onthouden!
Deze week was onze eerste stage week, en zoals jullie in onze vorige blog konden lezen was dat erg leuk! Alleen wilde ik(Caroline), er wel wat meer uitdaging in. Mijn vorige stage was op het SBO, daar heb ik veel gezien, geleerd en gedaan. Dat miste ik deze week nog wel een beetje. Na een gesprekje met onze begeleider, mogen we nu een plannetje op gaan stellen voor leerlingen die extra hulp nodig hebben of juist meer uitdaging nodig hebben in hun werk. Dat vinden we wel heel erg leuk om te gaan doen! Afgelopen vrijdag mochten Joanne en ik samen een klas draaien, omdat de juf met haar kat naar de dierenarts moest. Het was een uitdagend en druk klasje, dus we hebben niet stil gezeten! Dat was erg leuk om te doen! Zo merken we ook dat ze vertrouwen in ons hebben, en dat is fijn.

Woensdagavond vroeg David(onze huisbaas), of we met hem meewilden naar de Noordkust. Tsja, dat wilden Joanne & Caroline natuurlijk wel! We hadden al vroeg gegeten, dus we stonden al snel klaar om weg te gaan. We hebben deze avond weer een ander stukje Aruba ontdekt, wat was het mooi! Met de vele cactussen, de woeste zee met grote golven en de rotsen. We vonden zelfs een cactusvrucht, die hebben we geplukt en we wilden hem lekker opeten. Maar helaas, een vogel was ons al voor geweest! Op de terugweg naar huis, nam David ons nog mee om ergens wat te drinken. Dat was ook weer leuk!

Vrijdagmiddag, brak na onze eerste stageweek het weekend aan! Wat is deze week snel gegaan, maandag zitten we alweer 2 weken op Aruba! We kunnen alle dagen heen en weer meerijden naar stage, behalve de vrijdagmiddag. Afgelopen vrijdag, hadden we ingepland om Oranjestad te gaan verkennen. Een juf van de kleuterschool heeft ons in de stad afgezet. We zijn lekker door de winkelstraten gelopen en zijn bij de Starbucks in de Renaissance Mall neergeploft om lekker wat te drinken. Vanaf daar konden we ook facetimen naar huis, dat doen we namelijk dagelijks ;) Daarna zijn we lekker rondgelopen door Oranjestad, langs de boulevard en door het Wilhelminapark. We hadden ook besloten om in Oranjestad wat te gaan eten. Wij als echte Nederlanders, hebben heerlijk bij een Nederlands restaurant, the Paddock, gegeten. ’s-Avonds zijn we weer met de bus naar huis gebracht, dezelfde buschauffeur als eerder deze week, hij zette ons ook dit keer weer netjes voor de deur af.

Zaterdag begon de dag al vroeg! We wilden vandaag naar de Hooiberg gaan, en omdat het op Aruba altijd warm is gingen we al op tijd weg zodat het nog goed te doen was. Door een aardige buschauffeur die van zijn route afweek, werden we aan de voet van de Hooiberg afgezet, zodat we gelijk aan onze klim konden beginnen. En die klim kan ik je vertellen, was best redelijk zwaar in de Arubaanse warmte. Ik (Caroline) was weer zo slim om mijn zonnebril, die ik vrijdag in Oranjestad gekocht had, kwijt te raken. En door die kwijtgeraakte zonnebril, kwamen we in gesprek met een Nederlands echtpaar. Dat was gezellig! Na een praatje stelden ze voor dat ze ons wel naar de bushalte wilden brengen, anders moesten we zo ver lopen! Fijn! Ze gingen daarna naar de Natural bridge.. Hmmm… Dat leek ons ook wel leuk. Dat lieten we stiekem een beetje blijken. Toen vroegen ze, of we ook daar mee naartoe wilden? Natuurlijk wilden wij dat! Maar al te graag!! En zo gingen wij met de onbekende, maar erg aardige Nederlandse mensen op pad naar de Natural bridge. En wat was het mooi daar! Je kunt je niet voorstellen, hoeveel mooie plekjes er op de aarde zijn! Na de Natural bridge, namen ze ons nog mee naar de struisvogelfarm(die helaas dicht was) en naar de ezelboerderij. Dit was onze geluksdag! Bedankt lieve mensen, dat we met jullie mee mochten! Volgens mij vonden ze het zelf ook wel leuk, de mevrouw had het gevoel dat ze weer 2 dochters had en de meneer vond het leuk dat hij de dag met 2 Zeeuwse meisjes had doorgebracht!

En gisteravond hebben we samen opgepast. Bij Frits en Jantine, de kennissen waar we vorige week zaterdag gegeten hebben. We hebben met de kindjes gegeten, en daarna zijn ze braaf gaan slapen.

De afgelopen dagen hebben we veel leuke dingen gezien en gedaan, we hebben ervan genoten! Tot de volgende blog!

Liefs,
Joanne & Caroline

• 01 Maart 2015 - 20:44

Willeke:

The paddock jaaaaaa. Is onze favouriet! Xx

• 01 Maart 2015 - 20:47

Tante Tetsje:

Dag meiden,

Wat doen jullie gezellige dingen naast jullie stage. Geniet maar lekker van alles, als je ver van huis bent, leer je dingen te doen, waar je thuis niet aan toe komt. Maak maar veel foto s dan kun je dar later nog extra van genieten. Gebruik de tijd volledig, want zoals jullie nu al merken, tijd vliegt voorbij.
    hartelijke groet en ik kijk uit naar jullie volgende blog!

• 01 Maart 2015 - 22:05

Christie:

Hee :)

Leuke verhalen, en prachtige foto's!
    Geniet er maar optimaal van en heel veel plezier nog!
    Weer uitkijken naar het volgende blog met jullie avonturen ;)

Liefs,
    Christie

• 02 Maart 2015 - 08:21

Mama:

Hoi Meiden,

Leuk hoor de verhalen.
    Weer een nieuwe week beginnen met veel uitdagingen.
    Ga er voor !!!!

xxxmamamol

• 03 Maart 2015 - 20:14

Jan En Adrie:

Zo, Zeeuwse meiden, wat een avonturen beleven jullie samen. Da's toch genieten lijkt ons. Zo'n stage vinden wij ook wel wat. Nog even en jullie willen niet meer terug!
    We zijn blij voor jullie.