De avonturen van Joanne en Caroline - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu De avonturen van Joanne en Caroline - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu

De avonturen van Joanne en Caroline

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Joanne en Caroline

19 Maart 2015 | Aruba, Aruba

Hallo lieve lezers!

Er is weer een mooie zonnige dag aangebroken op het mooie Aruba! Tijd om jullie weer eens wat van onze avonturen te vertellen, want dat is alweer een poosje geleden!

Samen beleven we erg veel leuke dingen en avonturen. Soms creëren we die zelf. Wij liggen namelijk erg graag op de strandbedjes van de hotels. Helaas hebben ze meestal al snel door dat wij geen hotelgasten zijn en word onze rust verstoort door een security medewerker die ons dan wegstuurt. Maar wij laten ons natuurlijk niet zomaar wegsturen. Dus hebben we onszelf allebei een hotelhanddoek toegeëigend, zodat wij voorbeeldige hotelgasten lijken en we niet meer weggestuurd worden! Als wij naar het strand gaan, lopen we altijd door een hotel heen. Daar staan altijd koelers, gevuld met water en schijven citroen of sinaasappel. Te lekker, als je net een kwartier door de hitte hebt gelopen! Daar hebben wij dus ook al een aantal keer van genoten, en niemand die er iets van zegt.. ;)

Vorige week vrijdag gingen we al vroeg op pad naar de grote weg, waar we altijd door een collega van stage opgehaald worden en dan met haar mee kunnen rijden naar school. Toen we daar net stonden zagen we dat ze een berichtje had gestuurd dat ze ons wel thuis kwam ophalen. Wij keihard terug gerend.. En je raad het al, we waren net te laat! Dus gingen we maar weer teruglopen om met de bus naar school te gaan! We hebben er wel om kunnen lachen met elkaar :)

Zaterdagochtend zijn we al vroeg samen met Rubia naar de Superfood gegaan om boodschappen te doen. 's-Middags wilden we naar de California Lighthouse gaan en daarna naar Arashi beach. Maar helaas, na lang wachten was er nog steeds geen bus! Toen zijn we naar Malmok gelopen en hebben we daar weer mooi gesnorkeld. Er waren daar ook twee lieve honden die ons gezelschap hielden. We dachten dat ze van een man waren die ook op het strand was. Maar toen de man naar huis ging, bleven de honden op het strand.. Maarja, ze waren lief dus wij hadden er geen last van! Totdat we naar huis gingen!!! Ze bleven de hele tijd achter ons aan lopen! We hadden er wel lol om, later waren werden we ze beu omdat ze niet bij ons hoorden. Wij staken de weg over, honden staken ook de weg over. Gingen we weer terug, gingen de honden ook weer terug. Verstopten wij achter bosjes of muurtjes, de honden vonden ons steeds weer. Toen we bij de hotels aankwamen waren er nog meer mensen met een hond, daar bleven ze bij spelen en toen zijn we ze eindelijk kwijtgeraakt! Waarschijnlijk hebben veel van jullie dit avontuur al in een filmpje op Facebook gezien! Haha ;)

Wat we ook hebben gedaan, is gaan zwemmen in de zee met zonsondergang! De zonsondergang is hier super mooi! Daarna zijn we lekker onder de stranddouches gaan douchen met shampoo. Hoefden we dat thuis niet meer te doen ;)

Zondag dachten we lekker van het zwembad te gaan genieten. Totdat we onze vriend leguaan weer aantroffen, die wekelijks op de rand van het zwembad poept. En die poept niet zomaar, je wilt niet weten hoeveel er uit zo'n beest komt. Oke, dachten we. De poep ruimen we wel op. Tot we zagen dat zn bruine substantie ook in het zwembad belandde.. We hebben het er maar geprobeerd uit te halen, maar smerig was het wel!

Gisteren (18 maart) was het Aruba dag. Dia di himno y bandera, dag van de vlag en het volkslied. De Arubanen vieren dan dat ze onafhankelijk zijn geworden. We hebben een leuke optocht in Oranjestad bekeken. 17 maart hadden we het al op stage gevierd met een fietstocht met de hele school. Dat was heel erg leuk! Morgen gaan we nog Arubaans eten met de klassen. Omdat het gisteren Aruba dag was, zijn we lekker twee dagen vrij. Dus vanmiddag gaan we weer lekker van het strand genieten! :)

Tot de volgende blog!

Liefs,
Joanne & Caroline

Ps: We voegen dit keer geen foto's toe, omdat we het ook leuk vinden om thuis nog wat te hebben om te laten zien.
Pss: Willen jullie ons een kaartje sturen? Dat kan! De post doet er ongeveer 2 weken over. Ons adres:
Joanne & Caroline
Kamay 31a
Noord, Aruba

• 19 Maart 2015 - 16:16

Willeke:

geen foto's :(
    haha die honden. weet je voor de volgende keer wat je moet doen :)

• 20 Maart 2015 - 00:14

Anita:

zo te horen genieten jullie met volle teugen!
    Geniet er maar van, het is hier brrr errug koud!

Liefs Anita x

• 20 Maart 2015 - 12:58

Corrie Van Damme:

dag beste meiden.
    Zo te lezen genieten jullie echt van julllie stage,
    Zo te lezen is ook het uitgaan niet aan jullie voorbijgegaan. geniet ervan.!!!! en vooral van de ZON..

Hoe gaat de stage is die leerzaam??

hier erg KIL en Zuur en mistig. en dan begint. de LENTE zo NOu! brr.

Dag!! hgr.

Corrie.

• 22 Maart 2015 - 02:28

Thirza:

Hoi meiden, ik wilde even zeggen dat ik enorm geniet van jullie blogs en foto's die ik af en toe op instagram zie! Geweldig! Ik zou zo achteraan vliegen haha! Geniet er van meiden!
    Liefs Thirza