Onverwachts bezoek… - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu Onverwachts bezoek… - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu

Onverwachts bezoek…

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne en Caroline

31 Maart 2015 | Aruba, Aruba

Lieve lezers,

Jaja, we hebben deze dagen ook weer erg veel meegemaakt! We zullen proberen om het niet al te lang te maken.

Caroline heeft een culinair hoogstandje ontdekt, dat zo lekker is dat we het elke dag aten! Tosti met rode pesto, ham en mayonaise. Hmmmm…….

20 maart hadden we op school Arubaans eten. Het was…. Apart. Gelukkig zaten er ook veel lekkere dingen bij:) En na afloop kregen we heerlijke cake en koek mee naar huis, dat nog steeds niet op is hihi.

Zaterdag was het Aruba doet. Wij gingen oppassen bij Frits en Jantine, dus we hebben onze bijdrage ook geleverd:) Toen we ’s middags lekker in het zwembad lagen, kwam Jozua (zoon van de huisbaas) aan en die vond dat we echt moesten genieten. En daar kon hij wel voor zorgen! We werden verwend met een heerlijke smoothie, en een lekker zomers achtergrond muziekje. Heerlijk! Aan het einde van de middag zijn we naar een judowedstrijd gaan kijken die een collega van de Mon Plaisir had georganiseerd. We kregen toch wel wat honger, en besloten naar een tentje aan het strand te gaan dat we eerder gezien hadden. Maar helaas… we waren te laat. Op naar de volgende tent! Na eindeloos zoeken vonden we nog steeds geen eettentje dat voor onze portemonnee bestemd was. Uiteindelijk belandden we met een sip gezicht en een hongerige buik voor de wendy’s waar we geen zin in hadden. Na een tijdje sippen, besloten we maar naar huis te gaan. Alleen vielen onze ogen toen op een bordje met: BBQ $10,-. Daar hadden we ook wel zin in! En zo werden onze hongerige buikjes rijkelijk gevuld met een heerlijk en goedkoop maaltje.

Zondag gingen we met Rubia en David mee naar de kerk in San Nicolas. Daarna zijn we met hun nog naar Baby beach geweest. Na een rustig dagje hebben we het weekend afgesloten met weer een heerlijke bbq van de familie Janse.

Maandag begon weer zoals alle andere weken. Het was wel warmer dan anders! Het is bijna windstil, en dat is niet zo prettig… Na een rustig dagje, zaten we in de avond lekker onder de veranda. Ineens stond Rubia voor het hek om te vertellen dat er visite voor ons was! We hadden niemand verwacht, en baalden een beetje omdat we in onze pyjama zaten. Maar toen we zagen wie het waren, stonden we even met onze mond vol tanden. Ineens stonden daar Martine en Hans (zus en broer van Caroline) voor onze neus! Wat een superleuke verrassing! Ze blijven hier een weekje, en hadden ook nog een leuke cadeau’s mee uit Nederland.:)

Na een onrustig nachtje vol gedachten met wat we allemaal zullen gaan doen deze week, besloten we om aan onze stage begeleider te vragen of we de rest van de week vrij mochten. Gelukkig was dit geen probleem! Als Martine en Hans maar lekkere koeken mee namen (nooit gebeurd). Nou, daar begon het avontuur. Weekje vakantie mét auto! Eerst maar eens boodschappen doen bij de Superfood, en daarna door naar Mangel halto waar we supermooi hebben gesnorkeld. Daarna hebben we lekker bij de zeerovers gegeten. Daar bestel je hoeveel vis je wilt, en dat krijg je dan in manden samen met friet en allerlei ander lekkers naar keuze geserveerd. Heerlijk!

Woensdag hebben we heel veel gedaan. Kort samengevat: De hooiberg beklommen, de ruïnes van de goudmijn gezien, de natural bridge (die ingestort is) bekeken, door de Ayo rock formation gelopen, de Alto Vista chapel bewonderd, en de California lighthouse gezien. We hebben ook genoten van een heerlijk verse kokosnoot! Om de dag af te sluiten hebben we heerlijk gerelaxt op Eagle beach. Maar een dag als deze kan natuurlijk niet vlekkeloos verlopen… Martine, Caroline en Joanne wilden nog lekker ergens wat gaan drinken. Gelukkig was er dichtbij een restaurant! Toen we binnenkwamen stonden we met een mond vol tanden… We werden naar een tafel gebracht, en zaten daar tussen alle chique mensen, waarvan niemand teenslippers aanhad! Ook kregen we gelijk de menukaart, een glas koud water en een voorgerecht voorgeschoteld! Oeps…. Toen voelden we ons een beetje ongemakkelijk en zijn we snel wel gelopen, hihi!

Donderdag hebben we Martine en Hans kennis laten maken met Arubaanse pastechi. Dat viel goed in de smaak! Toen zijn we doorgereden naar Palm beach, waar Caroline heeft geregeld dat we lekker goedkoop achter een boot op een band mee mochten (zie foto)! Onze dag kon helemaal niet meer stuk toen we ook nog mee mochten op de boot toen andere mensen op de band gingen:) Wat de dag nóg beter maakte, was de WARME douche die we hadden in het hotel bij Martine en Hans. Heerlijk! Dat misten we wel na 6 weken koud douchen. Ja, en dat was nog niet alles… Na 6 weken hadden we ook wel weer zin in echte Hollandse friet en frikandel! Dat werd dus lekker ongezond doen bij het Nederlandse Café 080 op het eiland. We kregen daar nog een mooi beeld van hoe de Arubaanse politie hier te werk gaat. Er werd voor onze neus iemand opgepakt!

Vrijdag gingen we al vroeg weg. We hadden een Catamarantocht geboekt! En dat doen wij niet zomaar natuurlijk. Nee, wij willen de local price! We hadden een bewijs van onze stage mee genomen, en ja, het mocht! Daar gingen we dan. Heerlijk in de zon, op een boot de zee op. We gingen naar 2 snorkelplekken. Bij het wrak van de Antilla, en bij Boca Catalina. Het was erg mooi daar! Op de boot was er ook heerlijk eten, dus we hebben gesmuld! Na de tocht wilden we onze zoute lichamen toch even afspoelen. Dus liepen we naar het RIU hotel om daar even lekker in het zwembad te duiken. Het ging allemaal vlekkeloos. Tot Martine een mooie foto van ons wilde maken! Een bewaker vroeg waar onze hotelbandjes waren. Maar, die hadden we niet. Dus moeten we het zwembad helaas verlaten… ’s avonds hebben we nog heerlijk gegeten bij de Paddock.

Zaterdag bezochten we national park Arikok. En Wat hadden we weer geluk… We kwamen een werknemer tegen, die ons wel wilden rondleiden! Zo kwamen we op plekken waar we anders nooit gekomen waren, en hoorden we informatie die we anders nooit gekregen hadden. Mooi meegenomen! En ja… Als je op Aruba bent, moet je ook bij de Natural pool geweest zijn! Maar met onze Kia Picanto konden we daar niet komen. Daar heb je een 4x4 auto voor nodig, omdat de weg zo slecht is. En wat doe je dan als je Caroline en Joanne heet? Wachten tot er zo’n auto aankomt en vragen of je mee mag rijden. En dat gebeurde. Met z’n vieren op een 3 persoonsbank, met bobbels hobbels en hitte. Na een lange oncomfortabele rit kwamen we aan bij de Natural pool. Althans… Het was nog best een eindje lopen! Maar het was de moeite waard! Het is een soort zwembad, dat gevuld word door golven die over de rotsen heen slaan. Je kon er ook supermooi snorkelen! Ook deze avond hadden we lekkere trek, dus gingen we op pad. De eerste tent zag er vies uit en in de tweede waren rare mensen. Toen we uiteindelijk een restaurantje gevonden hadden, was het eten vies! Balen… Maarja, na zoveel geluk konden we wel lachen om deze pech.

Op zondag was er weer een dienst op de kazerne. Daar zijn we toen naartoe gegaan. We wilden ook nog even naar Baby beach want daar waren Hans en Martine nog niet geweest. Daar gingen we snorkelen, maar dat was niet zo’n succes omdat de stroming zo hard was. Maar we hebben toch de vissen even kunnen zien en voeren. Joanne was weer op avontuur. Een kolonie vissen zwom om haar heen, en daar kon ze met haar handen niet vanaf blijven… En zo kwam ze boven water met een koffervis in haar handen! ’s Middags hebben we lekker aan het zwembad gechilld en ’s avonds hebben we lekker frietjes gegeten.:)

Een paar uurtjes voor we gaan slapen, zetten we altijd de airco even aan, zodat we kunnen afkoelen en lekker kunnen slapen. Dat is niet altijd een succes. ’s Nachts worden we soms badend in het zweet wakker. Wat we dan doen, is de airco toch maar aanzetten, maar dan op 28 graden. Heerlijk zou je denken! Maar nee… Na een tijdje worden Caroline en Joanne wakker want ze hebben het heel erg…. KOUD! Toch de airco maar weer uit dan… Slapen is niet altijd even lekker hier;)

Groetjes,
Caroline en Joanne

• 31 Maart 2015 - 08:16

Willeke:

Hej leukjes, heerlijk om jullie avonturen te lezen. En haha, die koffervis... Wat dacht je joanne, ik kan een spin vasthouden dus ik kan alles ;) love you!! Veel plezier weer deze week! xx

• 31 Maart 2015 - 19:23

Mama Mol:

Hoi Meiden,

Nou dat was nog eens een mooie verrassing.
    Jullie hebben het erg leuk gehad.
    Martine en Hans zijn weer veilig thuis ondanks de storm en de vertraging.
    Geniet nog maar en we wensen jullie gezegende paasdagen toe.
    Ga met God en Hij zal met jullie zijn.
    Liefs, papa en mama mol

• 31 Maart 2015 - 22:59

Willem:

dag Schattebolletjes

Heerlijk om te lezen hoe jullie genieten! En erg leuk om te bedenken dat jullie na morgen alweer anderhalve week vakantie hebben... hoezo bofkonten!
    Geniet er van! Liefs Papa mama (poppe)

• 04 April 2015 - 16:17

Truus:

Hej Puffers,

Het is weer een leuk verhaal! Met leuke dingen belevenissen ;)

Xx

• 04 April 2015 - 18:45

Heidi:

Leuk om te lezen! Ik zie het helemaal voor me allemaal.
    Super dat je ook gewoon even een weekje vrij krijgt!
    xx

• 04 April 2015 - 23:47

Evert En Sieta:

Ha Caroline en Joanne,

Leuk om jullie belevenissen te lezen! Fijn dat jullie het goed hebben, en heel veel beleven daar.
    Wat een ervaringen, knap hoor, zo'n buitenlandse stage! Geniet ervan! Groetjes