De laatste dagen... - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu De laatste dagen... - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu

De laatste dagen...

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Joanne en Caroline

03 Mei 2015 | Aruba, Aruba

Bon dia lieve lezers!

Op het moment dat ik dit schrijf, gaan we alweer bijna naar huis! We hebben nog 5 dagen om te genieten.. Wat is het snel gegaan! Ook is het tijd om weer eens wat van ons te laten horen, want dat is ook alweer eventjes geleden.

2 weken geleden gingen we op zaterdag met David, Rubia, en familie van hun wandelen door Arikok. Dat is het National Park van Aruba. We moesten al om 5 uur opstaan, want we zouden om 6 uur al beginnen met wandelen! Als je later gaat, is de zon al te fel en is het veel te warm. Rond 10 uur waren we weer terug, we hebben hele mooie dingen gezien. Zelfs een kleine slang!

De week daarna hebben we weer gezellig opgepast, stage gelopen, pannenkoekengevecht gehouden met zn tweetjes en nog meer leuke dingen. Op stage hielpen wij bij het organiseren van de Koningsspelen, dus daar waren we ook druk mee bezig!

Op donderdag kwamen de juffen uit Nederland aan, dus die hebben we opgehaald bij de airport. Ze hadden een auto gehuurd, en we dachten dat het gewoon een goede was. De verhuurder was alles aan het uitleggen, tot er een "auto" politie stopte. Hij gaf ons een verkeerde en te oude auto mee. Dus na wat gedoe, gingen we later toch echt op pad met een goede nieuwere auto!

Op vrijdag was het tijd voor de Koningsspelen. Superleuk om dat een keer op Aruba mee te maken, het lijkt wel of je eventjes in Nederland bent! We deden de koningsspelen samen met de kleuterschool en de basisschool in een groot park. Het was een hele leuke dag, met veel leuke spelletjes en gezellige kinderen! 'S-middags zijn we met de juffen wezen snorkelen, en hebben we weer lekker bij Zeerovers gegeten.

Toen was het alweer tijd voor weekend! Zaterdag, zijn we met de juffen Aruba wezen verkennen, de hooiberg beklommen, naar de Casibari Rock formation, baby beach, en langs een stukje noordkust gereden. Dinsdag zijn ze mee geweest naar stage en hebben we ons eindgesprek gehad.

Als David en Jozua 's-avonds gaan tennissen, gaan wij vaak mee wandelen of zwemmen met Nasha (de hond), vorige week zondag vonden we het leuk om haar te wassen. Dus hebben we haar lekker onder een kraan op het strand gedoucht, ze rook weer heerlijk! ;)

Het was ook leuk om afgelopen maandag Koningsdag te vieren op Aruba! We zijn naar een paar leuke rommelmarkten geweest, en hebben verder genoten van onze vrije dag!

Ook nog even leuk om te vertellen, is hoe sommige kinderen trakteren als ze jarig zijn. Afgelopen week was er een leerling jarig, hij kwam samen met zijn moeder een hele maaltijd brengen. Dat vonden wij al heel bijzonder. Onze ogen werden nog groter van verbazing, toen er later ook nog grote stukken taart werden uitgedeeld.. Niet zo goed voor de lijn dus!

Afgelopen vrijdag, 1 mei, begon Sail Aruba. Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima waren daar ook bij aanwezig. Dus wij vrijdagochtend samen met Jozua er naartoe. We hadden een mooi plekje langs het water gevonden, en konden de Koning en Koningin heel goed zien! 'S-avonds was er een aangepaste versie van de musical "Soldaat van Oranje", dus daar zijn we ook heen geweest, en ook daar was het koningspaar goed te zien! Het was een leuke dag!

Zaterdag hebben we lekker gerelaxt op het strand! Daar genieten we nog maar even van zolang het nog kan!

Waarschijnlijk is onze volgende blog pas als we weer thuis zijn in Nederland! De komende week gaan we nog even lekker van Aruba en het strand genieten!

Liefs,
Joanne & Caroline

• 03 Mei 2015 - 20:07

Willeke:

genietse hoor ladies! gelukkig wordt het hier al wat warmer, hoeven jullie niet al te veel te kauwkleumen als jullie thuiskomen :D
    heel veel plezier nog komende week en alvast een goede reis vrijdag/zaterdag!

xxx

• 04 Mei 2015 - 14:02

Mama Mol:

Hoi meiden,

Geniet nog van de laatste dagen.
    Gezellige afscheidsbezoekjes brengen.
    Vrijdag weer naar het vliegtuig en zaterdag zien we jullie op schiphol.

xxx mama mol

• 04 Mei 2015 - 14:54

Mama Poppe:

Heel veel plezier nog de laatste dagen!
    En een veilige thuisreis, ik heb zin in zaterdag!!

Groetjes uit kapelle...

• 05 November 2018 - 09:11

Saskia Sanders:

Hoii! Ik zag jullie verslagen over jullie stage op Aruba. Ik wil evt volgend jaar bij deze school stage lopen, maar zou graag nog wat meer ervaringen horen en wat dingen willen vragen! Zouden jullie contact met mij op willen nemen? :) Groetjes Saskia

Joanne en Caroline

Hoi! Welkom op onze site! Op 16 februari 2015 hopen wij naar Aruba te vertrekken om daar 10 weken stage te gaan lopen. Wij volgen allebei de opleiding tot Onderwijsassistent. In ons derde jaar is het mogelijk om in het buitenland stage te gaan lopen. Zo kwamen wij op het idee om naar Aruba te gaan! Wij hebben er heel veel zin in, en we willen jullie op deze manier ook laten mee genieten van ons leven daar en de avonturen die we gaan beleven! Liefs, Joanne & Caroline

Actief sinds 20 Aug. 2014