Wij worden kleuterjuf! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu Wij worden kleuterjuf! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu

Wij worden kleuterjuf!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Joanne en Caroline

20 Februari 2015 | Aruba, Aruba

Hallo Nederlanders!

Vandaag weer een nieuwe dag op het zonovergoten Aruba! De dag begon al vroeg, 5 uur waren we alweer klaarwakker.. Laten we het er maar op houden dat het door het tijdsverschil komt. Na een aantal uren heerlijk liggen, zijn we toch maar gaan ontbijten. Dinsdagochtend hadden we de meneer van de Mon Plaisir basisschool een mailtje gestuurd, of we deze week nog een keer langs mochten komen voordat we maandag echt gaan beginnen. Toen kregen we gisteravond een mailtje terug, dat we al geweest waren en dat hij ons succes wenste met het stage lopen.... Maar huhh?! We waren er nog helemaal niet geweest! Dus we dachten dat het slim zou zijn om vandaag langs te gaan. En dat deden we dus! Op naar de bushalte, waar gelijk al een busje aan kwam rijden die richting Oranjestad ging. De buschauffeur vroeg ons niet om geld voor de rit, en aan de andere toeristen wel.. Ook bij het uitstappen bij het busstation in Oranjestad vroeg hij niks. Dat was dus een goedkoop ritje :)

In Oranjestad zijn we overgestapt in een ander busje, dit keer hebben we netjes betaald, we werden voor de Mon Plaisir afgezet dus dat was makkelijk! Toen we bij de school aankwamen zagen we de drie andere stagiaires van het Hoornbeeck in Rotterdam ook al. De medewerkers van de school vroegen aan ons wat we kwamen doen. Dus wij netjes uitleggen dat we komen stage lopen en alvast kennis komen maken. Maar dat vonden ze vreemd, want ze hadden alleen maar doorgekregen dat er drie stagiaires kwamen.. Oh nee dachten wij.. Zitten we hier straks voor niks, zonder stageplek! Maar ergens wisten ze wel dat we kwamen en ergens niet. Wij hadden vanuit Nederland toch ook regelmatig mailcontact gehad. Het was een vaag verhaal! Maar ze zeiden dat ze wel plek voor ons hadden. Dus daar gingen ze over overleggen. We werden door een andere stagiaire rondgeleid en aan iedereen voorgesteld. Wat was iedereen aardig! We waren volgens mij bij iedere klas wel welkom als stagiaires. Toen hebben we nog een poos zitten kletsen met juffen en de andere stagiaires van de MBO school op Aruba. Dat was leuk! Het overleg over onze stageplek duurde best lang dus we vroegen ernaar en ze hadden het er eigenlijk nog niet echt over gehad... Hahaha, dat gaat toch iets anders dan in Nederland! Er kwam vanaf de overkant van het schoolplein een hele aardige man aangelopen. Hij riep; Hee! Stagiaires! Mag ik ze hebben? Het was de teamleider van de kleuterschool... En daar hadden wij wel oren naar! Dus hij, en de mevrouw van de basisschool gingen overleggen. Daar kwam het leuke bericht uit, dat we hoogst waarschijnlijk op de kleuterschool mogen gaan stage lopen! Daar zijn we heeeeeel erg blij mee, we vinden kleuters natuurlijk superleuk! Morgenochtend krijgen we definitief bericht of het doorgaat, we hopen van wel!

Bij de bijgevoegde foto's kunnen jullie de school zien waar we gaan stage lopen. Aan de overkant van het plein, bij de witte noodlokalen is de kleuterschool.

Terwijl ik dit schrijf, is het bij jullie al bijna half 1 's-nachts en bij ons half 8! Dus ik wens jullie een fijne nacht! Welterusten!

Liefs,
Joanne & Caroline

• 20 Februari 2015 - 17:18

Martine :

Super leuk!! Gaat vast helemaal goed komen;)
    Liefs Martine

• 24 Februari 2015 - 16:20

Mama:

Hoi meiden,

Fijn dat de stage begonnen is.
    Zet je beste beentje voor.

Liefs mama mol

• 24 Februari 2015 - 19:55

Corrie Van Damme:

Dag caroline en Joanne.
    Ik dacht ik ga even kijken en lezen wat de MEIDEN aan het doen zijn in het verre ARUBA.
    leuk vind Ik het wel.
    Succes hè straks.
    Is het ook mooi WEER?

Ik proberen eraan te denken en meer jullie volgen.
    Lieve hgr .
    Corrie.

• 24 Februari 2015 - 20:45

Tante Annemarie:

Hoi Lien, wat een gedoe. Typisch midden/zuid Amerika, haha. Gelukkig komt het meestal goed. Kleuterjuf is fantastisch! Hoop dat jullie een leuke stagetijd hebben en natuurlijk veel leren....
    Geniet maar van de andere cultuur en natuurlijk van het heerlijke klimaat en de prachtige zee.
    We whatsappen wel weer. Lieve groetjes van je tantetje nu nog vanuit een heerlijk warm Brasil.

Joanne en Caroline

Hoi! Welkom op onze site! Op 16 februari 2015 hopen wij naar Aruba te vertrekken om daar 10 weken stage te gaan lopen. Wij volgen allebei de opleiding tot Onderwijsassistent. In ons derde jaar is het mogelijk om in het buitenland stage te gaan lopen. Zo kwamen wij op het idee om naar Aruba te gaan! Wij hebben er heel veel zin in, en we willen jullie op deze manier ook laten mee genieten van ons leven daar en de avonturen die we gaan beleven! Liefs, Joanne & Caroline

Actief sinds 20 Aug. 2014