Wat hebben we allemaal beleefd? - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu Wat hebben we allemaal beleefd? - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Joanne en Caroline - WaarBenJij.nu

Wat hebben we allemaal beleefd?

Blijf op de hoogte en volg Joanne en Caroline

25 Februari 2015 | Aruba, Aruba

Hallo allemaal!

Leuk dat jullie onze blog weer lezen:)
Vrijdag hebben we schoonmaak dag gehouden. Caroline heeft met de hand de was gedaan en ik heb binnen alles een poetsbeurt gegeven. S'middags hebben we lekker uitgerust in en bij het zwembad. Voor de vrijdagavond waren we door Frits en Jantine (kennissen) Uitgenodigd voor een bijbelstudie. Dat was heel gezellig, en heel toevallig, er was ook iemand uit Zeeland die we via via kenden en nu op Aruba woont. Het was erg gezellig en hebben veel nieuwe mensen ontmoet.

Zaterdag zijn we naar het strand gegaan. We maakten heerlijk gebruik van hotelstoelen, wat de hotelmedewerkers niet accepteerden helaas. Toen zijn we maar een eindje gaan wandelen. Daar kwamen we aan bij het duurste hotel van heel Aruba, voor de kenners, het Ritz Carlton hotel! Bijna alle strandbedjes (met heerlijk matras) waren vrij, en we waagden weer een poging om van die bedjes te genieten. Na ongeveer 3 kwartier moesten we daar toch ook weer afscheid van nemen en accepteren dat we toch echt in het zand moesten gaan liggen, wat ook niet zo erg was. Aan het einde van de middag zijn we weer opgehaald en naar Frits en Jantine gegaan. Daar kregen we een rondleiding door de tuin van de kinderen, en daarna hebben we heerlijk friet gegeten. We waren allebei best moe dus zijn op tijd weer gaan slapen.

Zondag zijn we naar de kerk in Oranjestad geweest. Daar was een zangdienst omdat de dominee in Nederland was. We zagen daar weer bekenden van de Bijbelstudie, en nog 3 andere Nederlandse stagiaires van het Hoornbeeck in Rotterdam die ook op de Mon Plaisir gaan stagelopen! Na de dienst hebben we met z'n allen koffie gedronken in de kerk. 'S avonds werden we uitgenodigd om te bbq'en met Rubia en David. Dat was echt heerlijk! en we hoefden niet zelf te koken:D

Maandag ging de wekker alweer vroeg. Om half 8 werden we alweer fris en fruitig, voor de eerste stagedag op de Mon Plaisir kleuterschool verwacht! Toen we aankwamen mochten we zelf weten wat we gingen doen. We gingen eerst overal een poosje kijken, en we hadden gelijk beide een voorkeur voor een klas. Toen zijn we allebei de rest van de dag naar die klas gegaan. Aan het einde van de dag kwamen we er achter dat we geen geld bij hadden voor de bus! op de heenweg konden we mee rijden met Rubia, maar terug niet! Gelukkig was er een lieve collega waar we mee mee kunnen rijden. Ook de rest van onze stage. Dat komt voor ons natuurlijk supergoed uit!

Dinsdag hadden we onze 2de dag. Caroline ging mocht naar de klas die zij het leukst vond, en ik mocht ook naar mijn favoriete klas:) We hebben een dagje mee gedraaid en hebben meteen al veel geleerd! Bij mij in de klas gingen we zaadjes planten. Dat was heel druk met 28 kleuters die het niet snappen.... Daarna heb ik meegeholpen bij de gym. Dat was erg intensief en ontzettend warm! Maar wel leuk:) Tijdens het buitenspelen zitten wij samen met de juffen en meesters buiten bij elkaar. Op den duur kwamen er een paar kindjes met een emmertje aan. Ze hadden 11 spinnen gevangen! De juffen waren erg bang. En toen er een kindje met een salamander aankwam, kwamen er toch wel een paar gillen uit de juffen! Ze vertelden dat er zelfs een keer een kindje kwam en zei: Juf we hebben een konijn! En dat de juf toen kwam kijken, en ze een rat hadden gevangen!! Bij Caroline was het ook leuk op stage! Zij had direct al stroop aan haar kont, haha! Een heel schattig meisje liep de hele dag met haar mee en vroeg zelfs of zij bij de wc mee naar binnen mocht. Dat heeft Caroline maar niet gedaan! ;) Ze werd na haar wc-bezoek wel netjes achter de deur opgewacht door het schattige meisje. Na school gingen we met de bus naar de Superfood. Dat is de supermarkt met Jumbo, ja echt, de Nederlandse Jumbo als huismerk.. Op de terugweg konden we geen bus vinden en hebben we een heel eind met een zware tas gelopen. Toen we een busje zagen en instapten bleek het dezelfde te zijn als op de heenweg! Hij vroeg waar we woonden (kwartier lopen vanaf de laatste bushalte) En hij zei: Dat is veel te ver joh! en hij bracht ons met korting en een rondleiding door Kamay helemaal tot aan de deur van ons appartement. Wat een hartelijkheid hier op Aruba!

Nou wij gaan weer stoppen met ons verhaal, en nog eventjes genieten van onze avond!

Liefs,
Caroline & Joanne

• 25 Februari 2015 - 08:13

Ria Van Drongelen:

hoi meiden. Leuk dat we met jullie kunnen meeleven zo. De stage is begonnen. Succes ermee. Maandag ben ik nog ff bij je moeder geweest Carolien. De lijst voor je vader is klaar. Kan die ook aan de muur. Nu nog 1 voor Idith Sikkes (verjaardag). Het is lekker weer bij jullie merk ik. Hier nog best koud hoor, vooral de wind. Nou, ik ga ook ant werk. Veel plezier en een leuke stage/tijd daar. Het gaat hard genoeg voorbij denk ik.
    Groetjes uit Kapelle, Freddie, Ria, Marit en Niek.

• 25 Februari 2015 - 18:07

Tante Emmy:

Leuk meiden. Succes. Heerlijk lekker naar het strand zo in het weekend!!
    Sterkte met de enge beestjes. Liefs

• 26 Februari 2015 - 18:24

Willeke:

weer bijna weekend dames! lekker chillen!! xx

• 26 Februari 2015 - 23:10

Marry Niewenhuijse:

Hallo Joanne en Caroline,

Wat leuk om steeds te lezen wat jullie doen! Dat weer he... oei wat hebben we hier weer zin in de zon! Fijn dat jullie zoveel hartelijkheid ondervinden, zeker als je er nog maar pas bent. Kun je de scholen een beetje vergelijken met hier? Een fijne tijd verder hoor. grtjs, Marry Niewenhuijse

• 27 Februari 2015 - 10:54

Mama:

Hoi Meiden,

Erg leuk verhaal, ga zo door en laat zien dat jullie sterke Hollandse meiden zijn.
    Gezellige dagen in het weekend en een knuffel van mama mol

• 27 Februari 2015 - 13:12

Jeantina:

Leuk om al jullie belevenissen te beleven. Geniet ervan en ik lees dat jullie dat goed doen. Heerlijk al die lieve mensen om jullie heen waar je dan soms met de maaltijd kunt aanschuiven.

• 27 Februari 2015 - 23:07

Pa Mol:

Nu lekker ontspannen in het weekend volgende week met frisse moed verder.

Groeten Pa

• 01 Maart 2015 - 15:37

Corrie Van Damme:

Dag J en C.

heerlijk, dat jullie zo genieten ook van het strand!!
    Succes met jullie stage.
    Ik moet nog wachten om te gaan zwemmen tot eind april in het buitenbad van Stelleplas .
    hgroeten van:
    Corrie.